Hoppa, dan zit je in Kaapstad.. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Thijmen Gelderen - WaarBenJij.nu Hoppa, dan zit je in Kaapstad.. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Thijmen Gelderen - WaarBenJij.nu

Hoppa, dan zit je in Kaapstad..

Blijf op de hoogte en volg Thijmen

17 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Beste vrienden, familie, kennissen etc,

Vandaag zit ik al meer dan een maand in het prachtige Kaapstad. En met prachtig bedoel ik werkelijk de mooiste plek waar ik ooit in mijn leven ben geweest. Het is af en toe nog vreemd om te beseffen dat ik hier echt zit en soms moet ik dan ook echt even stil staan bij het moment en denken: 'Wauw ik zit gewoon in Kaapstad.'

M'n moeder bleef maar zeuren dat ik iedereen op de hoogte moet houden en dat ik meer op facebook moet posten dus daarom (en omdat ik het zelf ook stiekem wel leuk vind) heb ik besloten om toch deze blog bij te gaan houden.

Het jammere is wel dat ik daar na meer dan een maand mee ben begonnen dat ik heb een hele hoop te vertellen. Ik kan natuurlijk niet alles vertellen dus ik ga een korte samenvatting geven van wat ik tot nu toe heb gedaan.

Nou 9 februari was het zover, ik ging naar Kaapstad toe. Helemaal bang en ik had eigenlijk bijna geen zin meer om nog te gaan. Toch heb ik het gedaan en 10 februari kwam ik dan na een (doodenge) lange vlucht aan in het mooie Kaapstad. Het weer was gelijk heerlijk en ik dacht: 'Hier kan ik wel aan wennen.' Nou de eerste week had ik nog geen stage dus ik heb samen met Elsemieke lekker rondgekeken in Kaapstad. Naar de prachtige stranden van Clifton geweest en kennis gemaakt met mijn huisgenoten.

Ik woon samen met 7 andere mensen in een mooi huis met een heerlijke zwembad. Het zwembad is overdekt dus dat zorgt er dan wel weer voor dat het water nooit echt warm is.. Mijn huisgenoten zijn stuk voor stuk super leuke mensen. Ik woon samen met 4 Duitsers (2 meisjes en 2 jongens) en 3 Nederlanders (3 meisjes). De tweede avond zijn we met z'n alle 'lekker' sushi gaan eten. Nou ze hebben gelijk kennis gemaakt met moeilijke eter Thijmen. Iedereen zat lekker te smikkelen aan zijn of haar sushi en ik zat aan de kipschnitzel, verschil moet er wezen zou m'n moeder zeggen.

Vrijdag voor het eerst uitgeweest in Kaapstad en wauw dit was gelijk een plek waar ik me helemaal thuis voelde. Een leuke techno/deephouse club wat me echt deed denken aan de feestjes waar ik thuis heen ga.

Zaterdag zijn we naar een kitesurf wedstrijd geweest wat ook erg leuk was om te zien. Durude wel een beetje lang en ik en Elsemieke hadden het ook ijskoud op het einde. Zaterdagavond met Kirsten en Elsemieke samen naar Club31 geweest. Een club op de 31ste verdieping van een groot gebouw, het uitzicht was echt geweldig alleen de mensen die daar kwamen waren erg uit de hoogte wat dan weer een beetje jammer was.

De 25ste van februari heb ik samen met Elsemieke en Kirsten Lion's Head beklommen. Een klim van zo'n 60 minuten. En als ik zeg een klim bedoel ik ook echt een klim. Touwladders, haken in de rotsen, het was echt een berg beklimmen. We wouden voor zonsondergang boven zijn om lekker te eten om de berg maar helaas waren we precies 2 minuten voor zonsondergang boven dus dat was iets minder goed geplant. Verder echt een prachtig uitzicht en een paar leuke foto's gemaakt. Klim naar beneden was moeilijk want er was geen zonlicht meer en we waren vergeten een zaklamp mee te nemen. Uiteindelijk met een jongen uit Brazilië mee naar beneden gelopen die wél een zaklamp had.

Het weeekend van de 27ste met 4exchange (de Nederlandse organisatie die mijn stage etc geregeld heeft) een weekendje weg geweest. Dit was echt een heerlijk weekend. We gingen naar Hermanus toe, dit is 2 uur rijden van Kaapstad en staat bekend als de Walvis hoofdstad van de wereld (weliswaar geen walvis gezien want die zijn er pas vanaf Augustus). De eerste dag hebben we gezellig gebraaid en de volgende dag hebben we met haaien gezwommen en s'middags quad gereden. Was allebei super leuk alleen moesten we zo'n 1.5 uur wachten voordat we een keer een haai zagen. Was het geld ook niet helemaal waard maar toch heb ik er van genoten. Quad rijden was echt super leuk. S'avonds lekker uitgeweest en de volgende dag weer vroeg uit bed want we gingen paardrijden. Nou, dit was echt een kleine drama want ik vond het doodeng. Het paard luisterde ook totaal niet en had ruzie met alle andere paarden die er waren, dit zorgde voor beangstigende momenten toen mijn paard de andere paarden wou aanvallen. Gelukkig heb ik dit overleefd.

Elke donderdag zitten we bij de beerpong en ik wordt elke week beter. Dit is tot nu toe de vaste prik op de donderdag. De foto's staan hieronder.

13 Maart zijn we bij de Firejam geweest op Clifton. Dit was gezellig want er waren veel bekende mensen maar het vuur zelf vielt een beetje tegen. Het was erg eentonig..

Verder is mijn stage erg leuk. Ik loop stage in de Pollsmoor Prison in Kaapstad. Ik geef workshops aan de E-sectie en op Maandag geef ik één op één coaching aan een jongen die uit de gevangenis is gekomen. Tot nu toe vind ik mijn stage erg leuk, de jongens in de gevangenis zijn erg aardig maar weten je wel goed te manipuleren of je om hun vinger te winden. Dan vragen ze of ze bij je mogen wonen als ze klaar zijn met het uitzitten van hun straf.

Verder heb ik al heel wat feestjes gehad dit ik niet allemaal ga opnoemen omdat dit niet interessant is voor jullie. Ik ga vanaf nu proberen om elke week / twee weken een leuke post voor jullie te posten!

Sorry voor de slechte samenhang in dit verhaal.
Geniet van de foto's want een foto zegt meer dan 1000 woorden toch?


  • 17 Maart 2015 - 15:28

    Petra:

    Ha ha wat ben je toch een grapjas. Ik zeur niet maar mensen vragen "hoe is het nu met thijmen". Nu kun je zelf al die mensen op deze blog op de hoogte houden van je avontuur in Kaapstad. Ik vind het zelf ook leuk om te lezen wat je zoal mee maakt, leuke foto's.
    Geniet ervan en we kijken uit na je volgende verslag.
    liefs mama xxx♡

  • 17 Maart 2015 - 22:04

    Christel :

    Hoi Thijmpie wat leuk om zo iets te lezen
    over je leventje daar in Zuid Afrika.
    Gezellig dat je dit reisverslag blijft bijhouden.
    Geniet van je leventje daar !!
    Dikke kus xxx
    Christel

  • 18 Maart 2015 - 17:23

    Janet Van Seters:

    Hallo Thijmen,

    Super leuk om een stukje van je belevenissen te lezen. Je moeder had gelijk hoor we zijn allemaal benieuwd hoe het gaat met je en wat je allemaal mee maakt.
    Verhouding leuke dingen doen en stage ligt volgens mij niet helemaal gelijk.
    Geniet van de bijzondere tijd en hou ons op de hoogte.

    Lieve groet janet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thijmen

Mijn prachtige stage naar Kaapstad!

Actief sinds 17 Maart 2015
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 1746

Voorgaande reizen:

09 Februari 2015 - 31 Juli 2015

Hoppa, dan zit je in Kaapstad.

Landen bezocht: